Sep 18, 2013

Resepi Asas untuk Membina Laman Web Perniagaan

Berikan satu pengalaman yang menarik kepada pengunjung laman web anda, terutamanya untuk pengunjung pertama kali. Pelawat akan membuat keputusan dalam masa bebarapa saat untuk meneruskan melayari laman web anda ataupun menekan butang ‘ X ‘ untuk tidak mahu  melihat laman web anda. Halaman utama laman web adalah penting untuk memastikan pengguna laman web anda terus membaca mengenai produk perkhidmatan anda. Berikut adalah beberapa tip asas  perlu ada untuk laman web .
1. Meletakkan header text /image yang menarik minat pengunjung laman web anda. Pemilihan ayat yang sesuai dalam memperkenalkan pengunjung mengenai laman web anda untuk terus mengunjungi laman web anda. Pemilihan header text yang baik dan memukau para pengunjung laman web anda perlu difikirkan. Dimana syarikat-syarikat besar sanggup membelanjakan modal yang besar untuk membayar kepada pihak professional untuk menghasilkan header text untuk perniagaan mereka.
2. Mengutamakan perkara penting mengenai penyelesaian masalah pengunjung laman web.  Jika anda mempunyai sesuatu yang anda benar-benar mahu pengunjung laman web anda untuk melihat, seperti produk perkhidmatan  yang ingin diketengahkan, maka pastikan anda meletakkannya di atas, iaitu, di bahagian atas halaman sebelum pengguna perlu skrol ke bawah.
3. Meletakkan gambar produk perkhidmatan yang jelas. Gambar yang jelas dan sesuai dengan laman web anda akan memberikan impak yang tinggi kepada jualan dan dapat menarik minat pelanggan anda untuk membeli dari laman web anda.  Keburukan meletakkan gambar yang kurang jelas akan menimbulkan rasa was-was pembeli untuk mendapatkan produk perkhidmatan anda , ini juga akan memberi pengalaman buruk kepada jualan anda.
4. Mewujudkan identiti jenama yang jelas. Meletakkan gambar anda juga boleh membantu anda mewujudkan identiti jenama anda. Berbuat demikian adalah penting untuk membezakan diri anda daripada pesaing anda. Dengan meletakkan gambar anda, anda juga dapat membina kredibiliti  dalam perniagaan yang anda jalankan.

5. Sistem bayaran yang mudah. Pastikan ia mudah untuk pelanggan anda membuat bayaran untuk mendapatkan produk perkhidmatan anda dengan menyediakan pelbagai kaedah dan cara pembayaran. Memudahkan pelanggan memastikan  pelanggan anda tetap kembali mendapatkan produk perkhidmatan melalui anda, walaupun banyak diluar sana mempunyai pesaing-pesaing dalam industri anda.

credit to : Irfan Khairi

No comments :

Post a Comment

terima kasih sudi baca dan komen