Sep 18, 2013

Langkah Awal Buat Duit menggunakan Blog

Cara terbaik untuk buat duit secara online  adalah bermula dengan sesuatu yang anda suka . Adakah anda menyukai bola sepak ,minat peliharaan haiwan, atau memasak? Perkara yang ingin ditunjukkan di sini adalah bahawa anda boleh menjana pendapatan secara online dengan apa yang anda suka lakukan atau apa yang anda suka belajar dan pelajari.
Internet penuh dengan begitu banyak maklumat dan peluang menjadikan anda  mudah untuk lakukan. Dengan melakukan apa yang anda suka, sikit demi sikit , minat juga boleh dijadikan sebagai kerjaya anda.
Cara Mulakan Perniagaan Online dengan Bermula dari Minat anda.
Terdapat banyak cara untuk memulakan perniagaan dengan mengikut minat atau hobi anda. Berikut beberapa perkara yang anda boleh pertimbangkan apabila ingin menjalankan perniagaan online.
Blogging: Idea blog adalah pantas dan sangat popular. Anda boleh mulakan blog pada topik yang anda minat untuk dikongsikan. Ia adalah mudah untuk menulis kandungan yang berkualiti berdasarkan minat yang ada pada anda , sehingga akhirnya membina blog secara serius sehingga dapat menarik perhatian pengiklan.


Pengiklan sanggup untuk meletakkan iklan produk mereka di blog anda dengan bayaran yang ditetapkan oleh anda. Pengiklan tidak teragak-agak meletakkan iklan diblog anda jika pengiklan dapat perolehi faedah dari promosi iklan di blog anda. Selain dari itu, Syarikat-syarikat seperti Google juga bersedia untuk meletakkan iklan yang dipanggil iklan AdSense (http://www.google.com/adsense) di blog anda. Satu lagi syarikat yang juga popular untuk pengiklanan di blog anda adalah NuffNang (http://www.nuffnang.com.my)
Untuk setiap klik dari pengunjung blog anda klik pada iklan tersebut , anda akan mendapat ‘komisen’ daripada hasil iklan atau kos klik tersebut. Apa yang benar-benar yang boleh anda lakukan adalah dengan menyediakan blog yang berkualiti. Ini adalah sebab tunggal dan utama mengapa membina perniagaan online di sekitar subjek atau bidang yang anda suka adalah sangat penting untuk kejayaan anda.

Yatt tak lepaskan peluang untuk jana duit melalui blog. biarpun jarang update CPUV campaign still on going u olls.Alhamdulillah rezeki. tak kluaq modai n ayaq liuq pun berblog ni just taip je apa yg ko suka janji tak melebihi batas. 1st cek dari nuffnang untuk yatt awak-awak boleh tengok kat sini .
credit to : Irfan Khairi

No comments :

Post a Comment

terima kasih sudi baca dan komen