Jan 23, 2013

Tips Untuk Dapatkan Anak Bijak

Dah baca lama benda ni. Biasalaa org forward2 emel ni.. Saje nk share and utk simpanan sendiri..to all mothers yg tgh pregnant..(babe..hehe u know who u are..) leh laa praktikkan ni..Tie pon sok2 nk praktikkan bila dh pregnant balik...hahhaa..ada la certain part yang Tie duk praktikkan masa 1st pegnen dulu :)

~~Rajin rajin buat kira2 matematik sejurus selepas mengandung..bila otak ibu berfikir, rangsangan akan sampai ke anak dalam kandungan..

~~Amalkan makan kurma bersama susu dan selalu2 makan kacang badam. Selain itu, makanlah ikan tanpa kepala kerana kepala ikan ada satu kimia yg tidak baik. Ikan adalah makanan yg baik dan ibu2 mengandung digalakkan makan pil minyak ikan utk perkembangan otak bayi.
.
~~Jangan makan ikan bersama daging..jikalau makan ikan, makanlah ikan sahaja..dan jikalau makan daging,makanlah daging sahaja..

~~Makan buah buahan sebelum makan berat. Ini akan menyebabkan, kita cepat kenyang dan makan dengan sedikit sahaja. Makan dengan banyak akan menyebabkan kita cepat mengantuk dan lemah serta payah memahami pelajaran.

~~Berhenti merokok dan jauhi perokok. Rokok mengandungi nikotin yg akan merosakkan sel utama pada otak dan melekat pada gen. Anak kepada perokok berkemungkinan akan lembap atau bodoh.

~~Ibu mengandung digalakkan mendengar muzik klasik utk meningkatkan kecerdasan anak. Ini kerana muzik klasik dapat merangsang (stimulate) otak bayi dalam kandungan. Ianya seperti senaman kepada otak.

1 comment :

  1. hehe yati..no 1 tu aku gantikan ngan main game sudoku :P

    ReplyDelete

terima kasih sudi baca dan komen